Rabu, 20 Mac 2013

usaha, hangat-hangat taik ayam

hidup ini memang tak seindah mana dan tak pahit mana yang kita fikirkan. kadang kala apa yang kita fikirkan tu tak seteruk macam orang lain hadapi dan kita perlu bersyukur dan sentiasa bersyukur dengan  nikmat yang diberi. hidup niem  kita bukan boleh nak puaskan hati semua orang. sangat susah untuk kita puaskan. apa yang kita hadapi tak semestinya mereka merasainya juga. kadang kala orang memandang rendah pada diri kita dan kadang kala kita hanya mampu diam dan lihat apa yang dilakukan oleh  mereka pada kita.

dalam dunia ini macam-macam ragam manusia yang berlaku. kadang kala kita boleh terima dan kadang kala kita rasa macam tidak.

hangat-hangat taik ayam

salah satu sikap yang ada di dalam diri aku :)

kadang kala kita nak buat sesuatu dengan-bersungguh-sungguh. tapi usaha? hampeh. hahaha. okey, orang lain akan rasa menyampah juga pada diri kita, banyak mana tak tau. tapi kalau kita kata diri kita ja dan kita lakukan seperti hangat-hangat taik ayam, orang lain tak akan menyampah sangat. sebab kita kata dekat diri kita sendiri. kalau kita kata kat orang lain, orang dengar dengan kata-kata kita, pastu kita tak buat, aku rasa pasti mereka kata ' buang masa kau ja dok galakkan dia' lebih kurang macam tu lah yang aku rasa.

erm.....................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...