Sabtu, 30 Mac 2013

Mujhse Dosti Karoge

aku memang minat filem hindi. salah satunya Mujhse Dosti Karoge.

saku suka filem nie  sebab jalan cerita dia. sebab cerita dia sangat-sangat aku suka.

heroin, Pooja
hero, Raj
heroin kedua, Tina

diorang bertiga berkawan sejak kecil lagi. waktu kecil Raj memang suka Tina. Pooja pula sukakan Raj, tapi dia pendam je. satu hari raj dan keluarga dia kena p London. waktu nak p tu, Raj minta Tina balas e-mail dia. tapi Tina tak ada komputer. Pooja dengan rela hati kata Tina boleh balas guna komputer dia.


Sampai London, Raj pon hantarlah e-mail. email Raj dibalas juga, tapi bukan Tina yang hantar, tapi Pooja. tapi waktu Pooja balas email Raj, dia tak guna nama dia, dia guna Tina. mungkin sebab dia tau yang Raj harapkan Tina yang balas.

diorang berhubung bertahun-tahun. Raj ingat yang dok beremail dengan Tina tapi yang sebanarnya Pooja. satu hari Raj bagi tahu yang dia dengan keluarga dia akan pulang ke India. bercuti.

Pooja harap Tina berlakon yang kata dia yang dok email dengan Raj. Tina setuju.

waktu hari Raj sampai India, Pooja harap Raj kenal sapa yang dok beremail dengan  dia. tapi Raj berlalu di depan Pooja dan menuju Tina. Pooja waktu tu memang sedih gaklah.

dan kalau nak tau lebih lanjut cerita nie, tengok sendirilah. baru best.

aku sangat kesian Pooja waktu Raj di India. ya lah, Raj asyik dengan Tina dia. mungkin sebab dia ingat Tina yang dok balas email dia kan. tu yang dia jatuh cinta tu.

Pooja terpaksa pendam je perasaan dia. Pooja tak bagi tau sapa-sapa pon yang dia cintakan raj.

sampai satu saat raj tau yang dok balas email dengan dia adalah Pooja. ok, diorang pon bercinta waktu tu. waktu tu diorang ada kat London.

bila diorang balik India, diorang dapat tau yang ayah Tina meninggal. Pooja tak sanggup nak teruskan hubungan tu sebab Tina memang dah mula sayangkan Raj.

waktu tu lah, Raj dan Pooja korbankan cinta mereka  demi persahabatan.

bla bla bla

akhirnya Raj dan Pooja bersama juga.

aku suka satu part nie waktu diorang menyanyi. memang banyak lagilah diorang nyanyi, tapi diorang ambik sikit-sikit jelah. aku malas nak terang sabab apa aku suka.

aku suka cerita nie sebab:
-Pooja pendam cinta dia kat Raj bertahun-tahun
-Pooja dekatkan diri dia dengan Raj dengan email, maksud aku dia tak bagi Raj tak tahu yang dia dok balas email dengan Raj
-diorang korbankan cinta demi persahabatan, dan akhirnya meraka bersama juga
-dan banyak lagilah yang aku suka


aku suka bila kita sanggup korbankan cinta kita demi persahabatan. bagi aku, last sekali kita akan dapat kebahagiaan juga bersama orang yang kita cinta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...