Jumaat, 28 September 2012

cinta lelaki yang egois

lelaki yang sukar untuk jatuh cinta, sakali jatuh cinta akan cemburu dan sanggup buat apa sahaja demi si dia. walaupun perkara itu di luar jangkaan dia. walaupun tidak suka makan sesuatu makanan, tapi apabila  di masak oleh si dia, lelaki itu sanggup makan jua.

lelaki itu sanggup memukul seseorang kerana orang itu telah membuatkan si dia terluka. kita kenali lelaki  itu sebagai seorang yang sangat ego, sombong, angkuh, tidak kisah hal orang lain. tapi bila berhadapan si dia yang dia cinta. semua itu ditepikan. si dia yang yang paling penting dalam hidup lelaki itu. :)

memang betul, cinta itu boleh membuatkan seseorang ubah perangai. kuasa cinta. memang pelik.

Khamis, 27 September 2012

masalah yang masih tiada penamatnya

memang perasaan nie sukar untuk kita tahui. susah nak faham perasaan seseorang itu. erm... aku tak tahu macam mana nak selesaikan masalah ini. aku takut apabila aku semakin campur tangan akan menjadi semakin besar masalah ini. tapi aku takut juga kalau tak campur tangan masalah ini tak akan selesai. aku tak tahu macam mana nak selesaikan masalah nie. kalau tak ada seorang macam tak sempurna. aku tahu dalam ramai-ramai pasti akan terasa hati. aku juga pernah merasakan begitu. tapi aku cuba agar aku tidak terus simpan perasaan itu. tapi lain orang lain cara. aku tahu tak semua manusia tak sama pendapat. tapi kalau bertolak ansur, ok ja kan. aku tak salah kan satu pihak ja. aku rasa kedua-dua pihak salah juga. cuma kita hanya perlu tahu macam mana nak selesaikan masalah tu. aku tak kata aku pandai selesaikan masalah orang, tapi kalau aku boleh selesaikan, aku akan cuba. cuma aku takut masalah itu akan semakin besar.

kadang kala aku nak je biar mereka sendiri yang selesaikan. tapi  rasa tak eloklah, biarkan macam tu ja. apa guna kawan kalau tak boleh tolong. tapi aku takut. takut masalah ini akan besar. takut tersalah cerita. takut terjadi batu api ka. aku kalau boleh nak masalah ini selesai dengan cepat. bila ada masalh ini, semua aktiviti yang selalu buat terasa kekok.

aku tak tahu nak selesaikan macam mana. adakah aku campur tangan untuk selesaikan masalah ini adalah perkara yang bagus??? 

Isnin, 3 September 2012

Palace Chinese

aku dah lama nak post tentang cerita nie. cerita nie bagi aku sangat best. kalau nak tahu cerita dia macam mana, cari sendiri :) dalam cerita nie, macam-macam kisah cinta yang ada. kadang kala aku memang sakit hati jugalah. aku suka juga lagu dia