Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2016

Spring Waltz

aku tengok balik cerita Spring Waltz. dah lama aku tengok balik cerita ni sebenarnya sebab haroin cerita ni berlakon cerita W korean drama.

cerita ni sangat sedih seperti lagu ni, tapi aku tak tahulah maksud lagu dan lirik lagu ini. tapi bila aku dengar lagu ni, perasaam sedih itu muncul, tak tahu lah sebab apa. ermm

bila aku dengar lagu ni, aku sedih, mungkin sebab aku rasa  bila kita bercinta kita tak semestinya sentiasa rasa gembira sebab kita akan lalui macam-macam perasaan. macam perasaan sedih, gembira, duka, cemburu, tamak dan macam-macam lagi perasaan yang akan muncul.

bila kita tengok sesebuah cerita, kita macam-macam perasaan  yang kita hadapi. daripada orang tak pernah bercinta, terus rasa macam tengah bercinta. orang tak pernah rasa kecewa sebab cinta terus rasa sakitnya bercinta. sebab  bila kita tengok sebuah cerita itu, kita letakkan diri kita di watak cerita itu. apa yang dilalui oleh watak itu, kita juga turut rasa.

ermmm

perasaan kau, hanya kau yang faham. tapi tak …

Sayangku Kapten Mukhriz

Dala lama aku post. sangat lama. alasan, salah satu sebab sangat sibuk dengan study, tak tahu nak tulis apa, kadang-kadang rasa macam syok sendiri tulis.  aku cerita pasal cerita Sayangku Kapten Mukhriz.

sejujurnya aku suka gila watak Kapten Mukhriz. memang dari dulu sebelum wujudnya cerita ni lagi aku memang suka lelaki macam tu.  suka jenis lelaki yang susah nak layan perempuan, kiranya layan perempuan bila perlu. pastu aku suka senyumanan jeni sinis sikit tetapi sinis yang manis. suka lelaki yang jenis tak tunjuk romantik, tetapi bila dah halal,, dia punya romantik tu pon kita rasa sampai malu,  kiranya memang watak lelaki macam Kapten Mukhriz lah.

kesimpulanya aku tengok cerita Sayangku Kapten Mukhriz memang buat aku cair. jujur aku kata, kebanyakkan pelakon dalam cerita ni memang aku tak kenal, tapi diorang bawa lakonan diorang terbaik, terutamanya Dr Ariana Dahlia dan Kapten Mukhriz, tak lupa juga lakonan abang long dan Kak Lin. aku suka sweet antara Abang Long dan Kak Lin,

teta…