Langkau ke kandungan utama

Spring Waltz



aku tengok balik cerita Spring Waltz. dah lama aku tengok balik cerita ni sebenarnya sebab haroin cerita ni berlakon cerita W korean drama.

cerita ni sangat sedih seperti lagu ni, tapi aku tak tahulah maksud lagu dan lirik lagu ini. tapi bila aku dengar lagu ni, perasaam sedih itu muncul, tak tahu lah sebab apa. ermm

bila aku dengar lagu ni, aku sedih, mungkin sebab aku rasa  bila kita bercinta kita tak semestinya sentiasa rasa gembira sebab kita akan lalui macam-macam perasaan. macam perasaan sedih, gembira, duka, cemburu, tamak dan macam-macam lagi perasaan yang akan muncul.

bila kita tengok sesebuah cerita, kita macam-macam perasaan  yang kita hadapi. daripada orang tak pernah bercinta, terus rasa macam tengah bercinta. orang tak pernah rasa kecewa sebab cinta terus rasa sakitnya bercinta. sebab  bila kita tengok sebuah cerita itu, kita letakkan diri kita di watak cerita itu. apa yang dilalui oleh watak itu, kita juga turut rasa.

ermmm

perasaan kau, hanya kau yang faham. tapi tak semestinya 100% kau faham perasaan kau tu.

kadang-kadang perasaan sukar untuk diluah. akhirnya kau simpan perasaan itu dan sampai jadi nanah dan akhirnya kau juga yang rasa sakit.


perasaan ini sebenarnya kena juga di luah, tapi kau kena tahu apa yang perlu dan apa yang tak perlu untuk diluah.

ermm

sebenarnya aku nak taip banyak benda tapi sampai aku tak tahu mana satu yang aku nak taip.

okay

aku nak cerita pasal cerita Spring Waltz. cerita ni dah lama. aku suka cerita ni sebab jalan cerita dan lagu ost dia best. tapi cerita dia slow sikit, aku tak maksudkan cerita dia tak best, tapi ... entah lah. tapi aku jujur aku kata aku memang suka cerita ni. lagu dia pon best.

aku suka hero dia. suka sebab dia setia. sebab dia mungkin pendamkan perasaan dia. mungkin aku rasa kesian kat hero dia. sebab dia tak boleh nak meluah apa yang dia rasa sebab tertentu. dia setia pada wanita  yang kononya sudah mati seperti orang lain beritahu. maksud aku, adalah orang ini kata heroin ni dah mati, padahal dia hidup lagi.

banyak bendalah yang aku suka,  jadi patut tengok. hahahahaha. tak lah sampai wajib pon. terpulang pada individu, sebab minta tak semua orang sama.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

baru habis baca e-novel 'cinta biar saja ada'

aku baru ja habis baca e-novel, karya Rehan Makhtar. cerita-cerita memang best. tajuk yang baru aku habis baca 'cinta biar saja ada'. walaupun cerita nie tak berjaya buat tapak tangan aku rasa pedih, tapi sangat best cerita dia. sedih cerita dia, memang aku menangis lah. walaupun cerita dia tak da konfik sangat, tapi memang best. kesian heroin.

boleh baca kat SINI.

perempuan yang berani dan malu untuk meluahkan perasaan cintanya

aku baru lepas baca cerpen Cinta Yang Terlewat. korang boleh klik kat link INI. cerita dia kisah perempuan yang mencintai seorang lelaki. dia cinta lelaki itu sudah lama. dia masih menanti sehinggalah lelaki itu membuat keputusan untuk berkahwin dengan kawan perempuan tersebut. sebenanyar sebelum ini lelaki itu juga pernah mempunyai perasaan sayang terhadap perempuan itu tapi mungkin di sebabkan ego dan malu, diorang hanya pendamkan perasaan. kalau nak tahu cerita sebenar, trylah baca :D

perempuan ini mungkin ada yang berani dan malu untuk meluahkan perasaan terhadap seseorang itu. perempuan yang malu itu hanya pendamkan perasaan dia. mungkin bagi dia, biar lelaki yang luahkan perasaan dan dia mungkin tidak mahu dikatakan 'perigi mencari timba'. mungkin dia juga rasa dia tidak layak untuk lelaki itu. mungkin dia yakin bahawa lelaki itu tidak mencintai dia. mungkin perempuan itu tidak mahu tali persahabatan terputus di sebabkan dia meluahkan perasaan dia.

perempuan yang berani …

bosan-STPM-SPM-tingkatan 6- kenangan

tiba-tiba aku rasa bosan juga tak belajar. hahaha. tak tahu nak buat apa. ye lah aku nie dok tunggu result STPM, aku tak kerja, kiranya duduk kat rumah ja lah. asyik online ja, sampai kadang-kadang aku dah muak nak online. erm. bosan betul hidup aku nie. aku memang nak kerja, tunggu lah lepas dapat result kot. kalau ada kerja la, takut tak dapat cuti. kawan-kawan aku pakat kerja, tak pun mereka pasti ada rancangan. aku nie dok rumah ja. bosan bosan bosan.

ada cerpen online baru hari nie, tapi malas nak baca. rasa macam sakit mata ja. erm. bosan-bosan. aku rasa macam nak study ja macam nie. hahaha. punya tak tau nak buat apa dah.  bila aku fikir pulak, study nie best gak lah. bila kita minat dengan sesuatu subjek nie. itu apa yang aku rasalah.  yang tak minat tu... kita kena bagi minat juga.

Isnin nie a.k.a 18/3/2013 result STPM keluar. sungguh aku takut. erm... berdebar-debar ja. sebelum aku tidur aku harap sangat janganlah aku mimpi result aku berapa. takut kecewa.

dulu lepas SPM mas…