Jumaat, 29 Mac 2013

e-novel, jodoh

tadi aku baru habis baca e-novel 'kerana sekali cinta'. aku suka hero dia. hahaha. nama hero dia Zafran, umur 31 tahun. jangan kata tua, kata matang :P

nama heroin Aranesa. umur 20 tahun. hahaha. sama umur dengan aku. :P

diorang berkahwin waktu umur hero 31 tahun dan heroin umur 20 tahun. nak kata diorang kahwin sebab terpaksa memang tak lah. Zafran kenal Resa dalam dua tiga hari macam tu macam tu, pastu suruh mama Zafran pergi meminang. yang Resa tak tak tahu pon.

aku suka cerita dia. aku suka hero dia. aku suka hero dia sebab dia matang. hahaha. sungguh sebab tu. memang beza umur mereka berdua 11 tahun, tapi kalau dah jodoh nak buat macam manakan. Zafran nie, memang... susah aku nak luahkanlah. tapi memang aku sukalah Zafran nie

dulu, zafran pernah suka sorang minah nie, nama dia Ana apa entah. tapi Ana dah kahwin, Zafran hanya simpan ja sampailah dia dah jatuh cinta Resa.

oleh sebab suami Resa ini matang, Resa juga mematang dirinya. sweet. hahaha

kadang kala, bila kita kita ikhlaskan hati kita menerima apa yang terjadi iaitu si dia bersama dengan orang lain, Dia akan memberi kita yang terbaik untuk kita suatu nanti.

jodoh nie, bila nak sampai kat kita, memang tak kira usia :D

'jodoh ini memang indah' kalau tak silap aku, ayat tu aku baca waktu tengah baca e-novel nie.

bagi aku jodoh yang telah ditetapkan oleh Dia, memang indah, sebab Dia akan memberi yang terbaik untuk kita


aku baca e-novel nie kat blog INI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...