Selasa, 25 Disember 2012

senyum waktu sedih dan marah

pelik ka kalau kita kena marah dan sedih kita masih tersenyum. taklah, aku pernahlah tengah tersenyum, waktu tu situasi tengah sedih dan kecewalah (aku bukan nak bagi tahu aku sedih atau kecewa ya). pastu ada sorang manusia nie, dia kata  'kamu boleh senyum lagi' tapi tahu tak??? sebenarnya kita tersenyum sebab nak elakkan daripada menitis air mata. tak lah, ingat semua benda yang dok senyum tu perkara yang happy lah. tapi sebenarnya senyum dan ketawa itu adalah penawar rasa sedih dan marah. okey... bagi akulah

tapi bagi aku betullah. aku tak suka nak tunjuk sedih-sedih sangat. sebab memang aku tak suka. tapi kalau dah dok terasa nak keluar tu, nak buat amacam mana. sebenarnya aku rasa bila aku buatkan macam tu, maksud aku senyum dan ketawa, dapat memberi aku kekuatan untuk hadapi perkara yang amat-amat aku tak mahu.

tapi betullah, bagi aku senyum dan ketawa adalah penawar rasa sedih dan marah

senyum itu dapat memberi kita kekuatan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...