Isnin, 31 Disember 2012

kita jangan terlalu mengharap

bagi aku, kita tak boleh mengharap sangat walaupun dia itu kawan kita bertahun pun. aku cukup-cukup rasa sangat-sangat sedih bila kisah dia, kita ingat. tapi bila kisah kita dia dia dengar tak dengar dan tak ingat. sekurang-kurang ingatlah jugak. tapi manusia, memang tak sempurna mana. aku kena tahu itulahlah kehidupan. kita tak boleh mengharap orang lain memahami diri kita sangat. kalau kita terlebih mengharap, hati kita rasa pedih sangat. macam kita nie tak penting saja.

memang apa yang kita harapkan tak semua kita akan dapatkan. yang pasti, mesti ada hikmahnya. aku dok harap macam tu ja lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...