Selasa, 25 Disember 2012

perasaan boleh di kawal :)

sungguh aku suka watak amir dalam 'aku, dia dan tong sampah' sebab aku boleh motivasikan diri aku dengan kata-kata dia.

dulu aku selalu fikir perasaan ini tidak boleh dikawal. pastu bila dengar kata-kat dia, aku fikir perasaan ini boleh je kalau kita nak kawal.kecuali perasaan terjatuh cinta macam tiba-tiba kita terjatuh cinta, konon cinta pandang pertamalah.. konon. tapi betullah perasaan ini tak boleh di kawal. tapi kadang kala aku rasa boleh ja kalau kita nak benarkan hati kita cintakan seseorang sama ada kita nak atau tak ja.

selain perasaan cinta, perasaan seperti biasa benci, gembira, sedih, geram, gemuruh dan banyak lagi perasaan dalam dunia ini. bagi aku perasaan sebegini boleh ja nak kawal. termasuk cinta(bagi akulah)

ya lah, kita boleh apa kawal diri kita dari terus mencintai seseorang. kalau dah tang tang si dia tu suami atau isteri orang, takkan nak simpan kot. cari je lah yang lain. tapi kalau dah Allah tetapkan hati tu untuk diorang nak buat macam mana lagikan.

banyak perasaan yang aku ingin kawalkan. hahaha. ya lah, perasaan marah terutamanya dan banyak lagilah

semoga aku berjaya ^_^ dan yang lain jugak :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...