Selasa, 12 April 2022

Ku Arif

aku mudah suka orang. tapi bagi aku orang yang betul-betul aku suka ada empat orang. 

orang yang pertama aku suka ialah Ku Arif. waktu darjah 4, dia pindah masuk ke sekolah aku. darjah empat. terlalu muda untuk aku betul-betul aku suka.  sebab apa aku kata aku betul-betul suka dia adalah waktu dia pindah aku sangat sedih. sangat-sangat sedih. aku ingat lagi ada satu masa aku duduk seblah dia. memang sebelah meja dia. budak kan. aku selalu pinjam pencil warna dia. sampai dia tak nak bagi aku pinjam. tapi dia still bagi pinjam. jujurnya aku tak lah betul-betul ingat sangat kenangan dengan dia. kami kan duduk sebelah. entah macam mana, cikgu minta aku duduk di tempat lain. aku memang sedih betul waktu tu. terpaksalah aku pindah tempat duduk. aku ingat lagi bila dia dah pindah, dia tak bagi number telefon pon kat aku. so, memang aku sedih. sampai aku merajuk. pastu shahirah bagi number dia kat aku. waktu zaman kanak-kanak aku telefon bimbit tak banyak. jadi kalau aku nak telefon sapa-sapa kena guna telefon rumah. jadi aku pun guna telefon rumah untuk call dia. rasanya banyak kali juga aku telefon. tapi ada satu hari aku berani cakap dengan dia. tapi aku tak ingatlah betul atau tak.  aku tak  tahu pun dia pindah mana. waktu sekolah menengah, aku aktif juga pergi mana-mana sebab sekolah hantar wakil. bengekl itu dan ini lah juga. aku tak perasan, tai kawan aku perasan akan kehadiran ku arif kalau tak silap aku. aku memang tak sembang pon. lagipun aku memang dari dulu tak rapat dengan budak laki. lama-lama aku pun lupa dia. tahun lepas, aku cerita dia dekat kawan aku, Atif. dia pun teringat yang Azril pernah cerita pasal  ku Arif. dia dapat cari facebook Ku Arif.  so, aku stalk lah FB dia. dah dah kahwin tahun 2019. dia Chef. aku pon tak stalk dia sangat. 

perasaan aku pada dia lebih dari suka sebab dia adalah orang yang boleh aku katakan  cinta pandang pertama. hahahaha. walalupun tu waktu kanak-kanak. sebab waktu dia masuk kelas aku waktu pertama kali, aku terus suka dia. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...