Selasa, 5 April 2022

kahwin?

 setelah suhada kahwin. aku macam ada niat nak kahwin. ada niat. belum tentu aku kahwin. sebelum ni walaupun aku memang nak kahwin, tapi tak ada niat yang sungguh-sungguh aku nak kahwin. tapi bila kawan-kawan aku dok pakat kahwin. niat tu pon ada. sejujurnya aku pon tak yakin yang aku boleh mengaharungi perkahwinan tu. aku tak percaya pada diri. dan aku tak percaya pada lelaki. bukan... aku tak jumpa lelaki yang boleh menyakinkan aku. lagipun aku bukan jenis berkawan dengan lelaki. 

kahwin ni tak mudah. aku takut aku mudah putus asa dalam perkahwinan tu. aku mudah stress bila aku dalam sesuatu yang aku tak suka. jadi aku takut menyusahkan orang.

aku sangat cemburu orang pada orang yang bahagia, tapi aku suka mereka bahagia. bagi aku, aku tak layak untuk bahagia. aku banyak menyusahkan orang. dan aku tak nak bertambah bilangan orang yang aku menyusahkan tu,

aku tahu setiap orang tak sama. tapi aku tak tahu lah kenapa, aku rasa orang aku kenal, lelaki tu bagi aku cukup tak menyakinkan aku dalam sesuatu hubungan tu


aku takut tersalah pilih lelaki  dalam hidup aku. aku takut aku terikat dengan seseorang yang aku tak selesa. perkahwinan ini bukan sekejap. lama.


mak aku kata kat kak aku ' adik ang tu ada niat nak kahwin'


memang aku ada niat nak kahwin. tapi aku takut. aku takut dengan kehidupan perkahwinan tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...