Ahad, 20 September 2020

move on

 tiba-tiba emosi aku tak stabil malam ini bila aku lihat post ini.

post ini biasa ja. tapi disebabkan aku ingat balik cerita Grey Anatomy. sebab bulan lepas, bulan 8 aku tengok cerita ni. dari season 1 sampai 15. tapi ada  yang aku skip juga.  berdasarkan gambar tu, Meredith kata kat Derek  waktu season 2 atau 3. tapi kalau tak silap aku season 3. di sebabkan dari season 1 sampai season 5  aku memang tak skip jadi aku sangat faham kenapa Meredith kata macam tu pada Derek. 

emosi aku turun dan naik bila tengok Grey Anatomy. sebenarnya emosi aku dah mula deep waktu aku tengok Gilmore Girls. Lorelai dengan Luke. pastu sambung pula tengok Grey Anatomy memang perasaan aku kacau juga lah. 

perasaan tu dah mula hilang, tapi disebabkan aku tengok gambar tu, aku terus teringat balik perasaan aku tengok cerita tu.

Derek dah kecewakan Meredith, untuk sembuhkan rasa kecewa tu dia terpaksa buat benda tu. memang tak sepatutnya dan kurang baik. tapi untuk budaya aku memang tak baiklah. cuma, kadang-kadang kita terpaksa buat sesuatu benda untuk selamatkan hati kita. walaupun kadang-kadang benda tu tak sepatutnya.

hidup kena move on. tapi ambil masa untuk move on. kita kena bijak  cari cara untuk move on. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...