Ahad, 8 Julai 2012

Saleha

aku baru lepas tengok cerekarama Saleha di TV3. sedih betul cerita tu... tapi tak lah sampai menangis. boleh baca sinopsis kat SINI. last-last saleha nie meninggal. dia meninggal pada hari perkahwinan dia. saleha nie kan dia terencat akal. dia suka main kahwin-kahwin. dan yang paling aku rasa terharu waktu manaf nak kahwin dengan saleha tapi diorang tak jadi kahwin pon. sebab mak manaf tak kasi. last-last manaf kahwin dengan esah sepupu saleha.  macam-macamlah jadi. pastu ada makhluk Allah nie nama dia meor sanggup nak kahwin dengan Saleha nie. waktu perkahwinan meor dengan saleha lah saleha meninggal.  diorang tak sempat nikah lagi. saleha meninggal dalam bilik sambil pakai baju pengatin. waktu meor baru tahu saleha meninggal, aku rasa sedih betullah. pandangan meor tu... ish2.. menyedihkan.

kita nie sebagai manusia yang sangat biasa nie selalu buat kesilapan tanpa kita sedar. 

mudah je nak kata orang sebab kita sendiri tak rasa, bila kita rasa. baru tahu macam mana perasaan itu. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...