Sabtu, 28 Julai 2012

bukan dia seorang je dalam dunia ini :D

dulu aku suka sangat tengok cerita korea, sekarang masih minat lagi, tapi sekarang dah jarang tengok. erm... selalunya dalam cerita korea pasti ada dua orang hero dan dua orang heroin. dan aku selalu kesian dekat hero kedua. erm... dalam cerita my girl drama korea lah kesian dekat dia. erm.. dia yang mula-mula suka dekat heoin pertama. tapi di sebabkan cinta nie bukan di paksa, jadi diorang tak bersamalah. kalau diberi pilihan... aku akan pilih hero pertama juga. walaupun aku suka hero kedua lagi. hahaha. erm... 

sebenarnya aku kesian kat seseorang yang tak dapat orang yang dia cinta. mungkin ada yang lain untuk dia. aku kesian kalau dia buat sesuatu dalam diam untuk orang yang dia cinta, tapi si dia tu tak tahu. kesian. erm... 

bukan semua yang kita nak, akan dapat. kalau kita usaha macam mana pun untuk dapat dia. tapi kalau dah di takdirkan dia bukan untuk kita, tak akan dapat. 

aku harap orang  yang cinta seseorang itu, tapi si dia tak cintakan dia. jangan terlalu harap. dalam dunia ini bukan si dia je tinggal. ada banyak lagi. kadang kala kita di temukan dengan seseorang yang bukan untuk kita agar kita akan jumpa si dia yang sebenar untuk kita. perjalan kehidupan bukan seperti apa yang kita rancangkan. kerana ada yang lebih berhak menentukan perjalan hidup kita.

kita jangan terlalu sedih jika dia bukan milik kita, kerana apa yang terjadi pasti ada hikmahnya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...