Rabu, 9 Januari 2013

kisah

bila kita cerita tentang sesorang yang kita cinta, pasti kita akan asyik cerita tentang dia pada kawan-kawan kita. macam kawan aku nie, selalu cerita dan tak jemu nak cerita. siap mengadu kat aku lagi. erm.. itulah adat bercinta. mungkin.

bila kita bercinta dengan dengan orang agak alim, mesti dia akan nasihat diri kita. untung sesiapa yang dapat kekasih hati macam tu. kawan aku, punya pakwe mesti dok nasihat kawan aku kot. erm... untung. :D

kawan aku nie, akan cerita tentang diri dia dan pakwe dia. aku hanya dengar  dan baca je cerita dia. lagipun aku memang suka cerita cinta orang. tapi, ada sesetengah orang aku tak beberapa suka juga, tapi aku dengar je lah.

aku tak kisah kalau kawan aku nak cerita. sungguh aku tak kisah. tapi, aku cukup-cukup sedih bila aku cerita tentang diri aku. tapi dia tak beberapa ingat. nak kata aku banyak cerita tentang aku, aku rasa taklah sangat. sikit ja. tapi, bila aku ingatkan dia tentang cerita aku tu, dia boleh tanya balik. aku waktu memang sangat-sangat sedih. aku bukan nak harap dia ingat semua cerita aku pun, tapi cerita tu baru je kot. tak sampai sebulan aku cerita kat dia, tapi dia lupa. erm... kadang-kadang memang aku rasa sakit juga hati ini. tapi aku kena ingat, susah orang nak memahami diri kita. itulah hakikat sebuah kehidupan.

kadang-kadang aku rasa sangat-sangat malas nak cerita apa yang aku rasa, yang aku dok pendamkan. rasa sangat malas, sebab aku takut orang anggap cerita yang aku tu tak penting. dan aku rasa memang betul. kisah aku tak penting macam kisah mereka.

aku tak marah, cuma rasa sedih ja. terutama orang kita kenal sudah bertahun. bertahun. bukan setahun dua. tapi bertahun. itu pasal aku lebih luah kat blog je. dulu dok tulis dalam buku, hahaha...erm... kadang-kadang aku merapu kat facebook, twitter  :D

memang susah nak memahami seseorang kan??

aku sampai ambil masa juga untuk hilangkan rasa sedih tu kat dia. tapi aku masih je dengar kisah-kisah dia. :D selamat aku memang suka dengar cerita-cerita dia :D

aku... kena pujuk diri aku sendiri.

mungkin salah aku juga

erm...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...