Khamis, 31 Mei 2012

perasaan



bila jatuh cinta, kita akan rasa berawangan. bila dia buat kita rasa sedih, kita  akan rasa macam tidak mahu lihat dia. tapi bila jumpa, rasa itu entah kemana. kita akan akan kembali menyukainya. kecuali kalau dia buat salah yang besar dan tidak dapat dimaafkan. tapi susah untuk kita lupakan dia.

kita dapat mencintai seseorang dalam beberapa saat sahaja. untuk lupakan dia. mengambil masa yang lama. perasaan itu amat sukar untuk dikawal.

cinta itu semamangnya boleh membuat manusia berubah sama ada ke arah kebaikan atau atau sebaliknya. jadi manusia perlu bijak untuk mengawal perasaan itu. jangan  membuat orang lain terluka kerana kita. jangan terlalu mementingkan diri.

cinta itu sebenarnya indah. tetapi jika tindakan kita tidak betul. indah itu akan menjadi derita

8 ulasan:

  1. mengaji bagi habis dulu...ish2

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa???? apa kaitan dgn mengaji bgi hbih dlu???

      Padam
    2. fokus kat satu2 benda tu.. nanti takut yg dikejar tax dapat yg di gendong berciciran....

      Padam
    3. xda yg nk kejar pon... bgi pndangan je pon... sebab rasa nk luah apa yg sdang di fikir. itu saja.

      Padam
  2. satu lagi soalan ......
    pasai apa jam ni lari????

    BalasPadam
    Balasan
    1. contoh.. time buat komen ni lebih kurang pukul 8 ptg
      1 JUN tapi masa yg dia tunjuk tax sama pon

      Padam
    2. lupa nk edit kat setting kot..nnt akan dibetulkan

      Padam

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...