Jumaat, 24 Disember 2021

akhir 2021

Pada tahun 2021, aku dah berumur 28 tahun. Tinggal beberapa hari lagi untuk masuk 2022 mak umur aku akan jadi 29 tahun. 29 tahun. Masih tak kahwin. Masih tak ada apa-apa.  Sorang-sorang tak ada pencapaian dalam hidup. Masih sama seperti sebelum ini.

Perasaan aku?
Semestinya aku sedih juga sebab aku jalani hidup macam ni. Tapi aku sendiri yang pilih untuk hidup macam ni. Tipu kalau aku tak rasa cemburu. Aku cemburu dengan kehidupan kawan-kawan aku. Sangat. Tapi aku tak rasa aku mampu untuk melangkah seperti mana mereka melangkah dalam hidup mereka. Aku takut untuk teruskan hidup hari demi hari. Aku takut aku akan terus jatuh tanpa aku mampu untuk bangun.  Aku harap aku akan baik-baik sahaja. Aku harap aku akan kuat hadap semua ni. Aku terlalu memberi harapan yang tinggi pada diri sendiri padahal aku seorang yang lemah. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku yang bermasalah

Tu pasal aku tak kahwin. Aku nak, tapi aku tak rasa aku mampu untuk hadap. Hidup aku yang sekarang pun aku tak mampu nak hadap. Aku tak mamp...